כידוע לכולנו, בעולם העסקי ובעשייה המקצועית נוצרים סכסוכים ומחלוקות, אותם מומלץ לפתור במהירות וביעילות.
סכסוכים שכאלה יכולים להיות בין תאגידים או ארגונים, בין ארגון לבין לקוח או ספק שלו, בין בעלי שליטה, בתוך הארגון – בין בעלי תפקידים שונים, יחידות, תביעות של עובדים ועוד.
הליכי הבוררות והגישור מציעים לצדדים שבסכסוך מסלול מהיר, חסכוני ונוח, אשר נועד לאפשר חזרה מהירה לפעילות העסקית הסדירה.
הליך הגישור נועד לאפשר לצדדים להגיע לפתרון מוסכם ביניהם, תוך כדי שהמגשרת מסייעת בניהול התהליך עד לקביעת הפתרון המיטבי והמוסכם על כולם.
בהליך הבוררות נמסרת ההכרעה לידי הבוררת, והצדדים יכולים להביא ראיות ולטעון את טענותיהם בפניה.
ניתן גם לבצע שילוב של שני ההליכים, במיוחד במקומות בהם מערכת היחסים המסחרית בין הצדדים צפויה להימשך.
בשני המקרים, כאשר עוסקים ביישוב סכסוכים עסקיים, קיימת עדיפות לבוררת/מגשרת שהנה בעלת מומחיות בתחום העסקי, בעלת הבנה של מערכות כספיות מורכבות והבנה ביחסי עבודה.
היתרון שלי ("בראש אחר") הוא בשילוב הייחודי של היכרות טובה עם דרכי ההתנהלות העסקית (באה מהשטח), לצד הידע המשפטי והפיננסי וההכשרה בהליכי בוררות וגישור.
כידוע אני בעלת נסיון רב שנים בעבודה מול גופים גדולים ומול עובדים, ובעלת היכרות מצויינת עם תהליכי קבלת החלטות וניהול בארגונים.
השילוב בין יכולותי ונסיוני כרו"ח, מבקרת פנים, בוררת ומגשרת מאפשר לי לטפל בסכסוכים תוך ראיה רחבה של צרכי הלקוח, עם הבנה פיננסית מעמיקה לצד הבנת הרגישות האנושית.
אני מאמינה שבוררות עסקית איננה צריכה להתנהל בראיה משפטית צרה, אלא יש לראות בהיבט רחב את הסוגיה שבמחלוקת, מתוך התמצאות בחיים המעשיים, על מנת לאבחן ביעילות את הנתיב היעיל וההוגן ביותר.
אני מאמינה שהליך בוררות/גישור צריך להיות:
- מהיר ויעיל, לטובת כל הצדדים;
- יסודי, לרבות אבחון מעמיק של הסוגיות שבמחלוקת;
- כולל תקשורת טובה ומאפשרת בין כל המעורבים;
- מעל הכל – יש לראות את האדם והנפשות הפועלות מאחורי הסכסוך.
הנך מוזמן/נת לפנות אלי לשיחת התעניינות ללא כל התחייבות.
אילה ורדי